Η αγορά του φαρμακείου βρίσκεται στο επίκεντρο των εξελίξεων όσο ποτέ άλλοτε.
Γίνονται αλλαγές που επαναπροσδιορίζουν τον ρόλο του φαρμακοποιού, καθώς επίσης και το επιχειρηματικό μοντέλο του σημερινού φαρμακείου.
Το φαρμακείο σήμερα είναι μία σύγχρονη επιχείρηση, η οποία πρέπει να αντέχει στον ανταγωνισμό, είτε του ίδιου καναλιού είτε των άλλων.
Για να πετύχει αυτό χρειάζεται τη βοήθεια σύγχρονης οργάνωσης και κάποιων εργαλείων.
Ένα από τα σημαντικότερα εργαλεία είναι το category management,
Το category management είναι το εργαλείο το οποίο θα σας βοηθήσει να αξιοποιήσετε το χώρο σας με ένα τρόπο που θα καταστήσει το χώρο σας πιο ελκυστικό και αποτελεσματικό.
Οι κανόνες είναι συγκεκριμένοι:
- Βελτιστοποιήστε την εργονομία του χώρου σας. Η διοίκηση του χώρου σας είναι πολύ σημαντική τόσο για την ομάδα του φαρμακείου στην καθημερινότητα, όσο και για τον καταναλωτή στο λεγόμενο αγοραστικό ταξίδι του.
- Εκσυγχρονίστε το design του καταστήματος σας (εσωτερικά και εξωτερικά). Δημιουργήστε ένα μοντέρνο χώρο για να προσελκύσετε περισσότερους καταναλωτές. Ο καταναλωτής έλκεται από ένα χώρο που του δίνει την αίσθηση του καινούργιου και του καθαρού.
- Αναπτύξτε τις κατηγορίες των παραφαρμάκων σας με βάση τη δυναμική αυτών (category magement). Οι κατηγορίες των παραφαρμάκων πρέπει να προβάλλονται με βάση τη δυναμική τους και με βάση τους ζεστούς ή κρύους χώρους του καταστήματος. Η ομοιόμορφη συγκέντρωση των κατηγοριών δίνει τη δυνατότητα στον καταναλωτή να έχει ολοκληρωμένη εικόνα στα προϊόντα και αυτό τον οδηγεί στην αγορά συμπληρωματικών αγορών.
- Δημιουργήστε χώρους προβολής των προϊόντων σας ανάλογα με τις εποχές. Η δομημένη προβολή στις ανάλογες εποχές μας αυξάνει το sell-out.
- Δημιουργήστε χώρους εξειδικευμένων επιστημονικών συμβούλων. Ο χώρος εξειδικευμένης συμβουλής αναδεικνύει την επιστημονικότητα του επαγγέλματος σας. Πολύ σημαντικό στοιχείο, διότι αυτό σας διαφοροποιεί από τα υπόλοιπα κανάλια της αγοράς.
- Δώστε συγκεκριμένη ταυτότητα στην επιχείρησή σας για να έχετε το πλεονέκτημα της διαφοροποίησης.